Wednesday, February 19, 2014

Wish List 2014

Assalammualaikum semua...

Tahun ni masih di peringkat permulaan tahun, masih tak terlalu lambat kalau aku nak buat wish list utk tahun ni kan? Menda2 yg diinginkan ni, pastilah sesuatu yg aku boleh capai atau sekurang2 nya, hampir boleh capai... Aku tak meletakkan sgt tekanan jika x mampu dicapai, tapi kalau dpt capai semuanya pada tahun ni, ini satu bonuss! yeay... Jom tgk wish list aku...

1. Hand bag

I am craving one from those in pic huhu....
2. Rumah apartment/condo mampu milik
--> teringin nak memiliki apartment/condo yang mampu dibeli dlm range rm250k-rm350k camtu.. samada nak duk sendiri or nak kasi sewa nnt, x kisah lah.... insyaAllah tahun ni boleh kot...

3. Jam tangan
---> boleh la kalu nak usha2 kat jpo ke kl ke.. sebab harga yg okay, so pikir why not having another one with gold/bronze color plak..





4. SKII skin care product
---> so far, aku dah pakai the miracle water and toner for almost 2 years... and alhamdulillah, it really suits me well.. so pasni, nak try beli the whole set la pulak esp the day cream (plg kecik pun RM400) takut plak nnt x sesuai dgn skin.. tp hari tu dah try tester krim tu, mcm okay ja... why i want it so badly? sbb nak mempunyai kulit yg nampak flawless tp nampak 'mahal'... maksudnya, nampak kulit yg mmg guna barangan/produk yg berkualiti la.. bukan yg murah2 tp kesan yang konon cepat -last2 ada merkuri la apa la.. n skin pun nampak pelik n putih semacam n mcm tak sihat jer... buat masa skrg, aku duk pakai produk Sheer Secret from NZ yang katanya 1st halal produk yg diiktiraf.. so far, okay, cuma mcm berminyak sket, so kena selalu touch up muka dgn bedak... aku nak try jugak bedak rona sutra, yg katanya elok... hmm semua boleh kalu $$$$ ada huhuhu.. so masuk wish list je lah dulu...

5. Baju/pakaian baruuuu
----> sape xnak baju baru, seluar/skirt baru, kasut baru... utk keja dan utk jalan2.. hmmm nak kena kumpul duit n start buat koleksi baru utk pakaian keja n casual wear la plak.. utk keja tu, dah kena start cari imej yg sesuai utk diri sendiri, biar nampak cantik, elegant n sedap mata memandang... utk jln2 pun sama, kena cari imej yg elegant lah..n plg penting selesa... insyaAllah kan...so, kita cuba lah buat financial planning balik lps ni...

So itu saja my wish list setakat ni.. kalau ada wish list baru,akan ku update dlm blog ini... jom berangan, x salah kan? 

*oh, camne sy nak dpt duit beli semua ni? buat keje part time? buat bisnes? no, kumpul je lah duit dari gaji, lagi berkat kot.. mmg x salah kalau nak buat bisnes, tp kena buat time luar keja lah.. ni kalau time ofis duk buat menda2 bisnes ni, ermm pikir lah sendiri kan... tak pe, at tis point, aku cuba guna duit simpanan sendiri ja... cukup x cukup sebenarnya sgt subjektif... kalau buat bisnes, mmg dpt duit lebih, tp masa ko dgn keluarga dah abis, pastu, bila dpt duit tu, kita akan rasa x cukup.. so rasa x cukup tu akan menghantui kita sampai bila2... so lebih baik aku slow and steady jer... yg penting aku ada masa dgn keluarga, pegi keja buat keja dgn ikhlas, balik rumah fokus kat famili plak, at the end of the day, aku still dpt wish list aku kan... sorry, tis is just my opinion.. so all the best utk korang ya... jom2 start berangan balik huhu...

-lady d

No comments:

Post a Comment

Popular Posts